National Repository of Grey Literature 38 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Impact of resolution change on subjective QoE measurement of streaming video
Nevřelová, Monika ; Pokorný, Jiří (referee) ; Kováč, Dominik (advisor)
This thesis deals with the process of development of web application for subjective evaluation of streaming video. The thesis describes the adaptive streaming technique, streaming services and both subjective and objective evaluation of streaming video. Methods for measuring of subjective evaluation (namely laboratory method and crowdsourcing method) are described in more detail. A special web-based tool for subjective evaluation of streaming video was created with use of HTML, PHP and MySQL languages. To simulate the network changes, such as changes of the bandwidths, there´re created scenarios where the player selects the quality of the streamed video. The process of collecting data via Laboratory method and Crowdsourcing method is described in the thesis. Collected data are then analyzed.
Creating Dataset for Narrative Structure Recognition by Crowdsourcing
Ignác, Igor ; Dočekal, Martin (referee) ; Smrž, Pavel (advisor)
Goal of this work is creation of extensive dataset for recognition of narrative structure by crowdsourcing method. For this purpose, it was necessary to create a web interface which offers dataset of films for user annotation. The annotation of data gained from IMDb database is established on three different types of annotation. Users validate similarity of movies based on computation done by Sentence-BERT, extraction of keywords from movie plots done by RAKE and precomputed similarity between movies based on their keywords. User's gamification is based on points assignment, which are related with badges, achievements accomplishment and leader board of most successful users.
Image and Video Annotation as a Game
Skowronek, Ondřej ; Beran, Vítězslav (referee) ; Smrž, Pavel (advisor)
This master thesis is oriented on a problem of creating video and image annotations. This problem is solved by crowdsourcing approach. Crowdsourcing games were designed and implemented to make solution of this problem . It was proven by testing that these games are capable of creating high quality annotations. Launching these games on a larger scale could create large database of annotated videos and images.
Preparing Evaluation Set for Complex Problems of Recognition and Disambiguation of Named Entities through Crowdsourcing
Pastorek, Peter ; Otrusina, Lubomír (referee) ; Smrž, Pavel (advisor)
This Master's Thesis prepares Evaluation Set for Problems of Recognition and Disambiguation of Named Entities. Evaluation Set is created using Automatization and Crowdsourcing. Evaluation Set can be used in testing Edge Cases in Recognition and Disambiguation of Named Entities.
Visipedia - Multi-Dimensional Object Embedding Based on Perceptual Similarity
Matera, Tomáš ; Hradiš, Michal (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Problémy jako je jemnozrnná kategorizace či výpočty s využitím lidských zdrojů se v posledních letech v komunitě stávají stále populárnějšími, což dosvědčuje i značné množství publikací na tato témata. Zatímco většina těchto prací využívá "klasických'' obrazových příznaků extrahovaných počítačem, tato se zaměřuje především na percepční vlastnosti, které nemohou být snadno zachyceny počítači a vyžadují zapojení lidí do procesu sběru dat. Práce zkoumá možnosti levného a efektivního získávání percepčních podobností od uživatelů rovněž ve vztahu ke škálovatelnosti. Dále vyhodnocuje několik relevantních experimentů a představuje metody zlepšující efektivitu sběru dat. Jsou zde také shrnuty a porovnány metody učení multidimenzionálního indexování a prohledávání tohoto prostoru. Získané výsledky jsou následně užity v komplexním experimentu vyhodnoceném na datasetu obrázků jídel. Procedura začíná získáváním podobností od uživatelů, pokračuje vytvořením multidimenzionálního prostoru jídel a končí prohledáváním tohoto prostoru.
Android application for measuring user satisfaction with mobile data service
Kunc, Jaroslav ; Povoda, Lukáš (referee) ; Červenák, Rastislav (advisor)
The bachelor thesis focuses on user satisfaction with mobile data services. The thesis in this context explains the terms of Quality of Service, Quality of Experience and Crowdsourcing. An another part of a thesis is focusing on describing the development of applications for the Android platform, including the distribution and application testing. In the practical part of thesis, the application for the Android platform is created and it is predicting the user satisfaction with mobile data services on the basis of an analytical model for calculating MOS (Mean Opinion Score).
Big data analytics in the context of mobile network performance optimization
Klus, Roman ; Miloš, Jiří (referee) ; Slanina, Martin (advisor)
Tato práce se zabývá technologiemi velkých dat v kontextu měření parametrů sítě. Popisuje téma velkých dat a jejich využití, představuje základní parametry sítě, jejich měření a metody zhodnocení. Vyhodnocuje RTR NetTest aplikaci, testovací proceduru a měřené parametry. Byla vytvořena skupina nástrojů pro posouzení základních kvantitativních parametrů mobilní sítě na základě dat z databáze RTR. Rozbor denního efektu shrnuje časovou proměnlivost sítě. Chování v prostoru je posouzeno binováním a shlukovou analýzou, současně se srovnáním řízeného testování a crowdsourcingu.
New video coding algorithms
Zach, Ondřej ; Počta,, Peter (referee) ; Fliegel, Karel (referee) ; Slanina, Martin (advisor)
Předložená dizertační práce se zabývá moderními algoritmy pro kódovaní videosekvencí, zejména algoritmem High Efficiency Video Coding, a jeho použítím v prostředí online streamování. Vzhledem k tomu, že chování koncových diváků směřuje ke sledování video obsahu kdykoli a kdekoli, způsob, jakým je obsah doručen k divákovi, se stává stejně důležitým, jakým je samotné kódování. V této práci se zaměřujeme na užití HEVC ve službách založených na HTTP adaptivním streamování, zejména ve službách využívajích DASH. Dále se zabýváme dalšími aspekty, které mají vliv na kvalitu zážitku (Quality of Experience) tak, jak jej vnímá koncový uživatel. Takovými jsou na příklad přítomnost reklamy či další systémové parametry. Abychom mohli sbírat názory uživatelů, pro naše experimenty často používáme crowdsourcing. Z tohoto důvodu je část této práce věnována samotnému crowdsourcingu a tomu, jak jej lze využít pro hodnocení kvality videa.
Application for Hand Corrections of Automatically Processed Data
Coufal, Zdeněk ; Beran, Vítězslav (referee) ; Szőke, Igor (advisor)
The objective of this bachelor thesis is to create application for hand corrections of automatically processed data. Thanks to this application it will be allowed to visitors of portal SuperLectures.com to correct text transcripts of slides or audio of the current segment of the lecture. If they decide to help, they will be redirected to the Annotation portal as this application was called and they will be assigned an elementary job to correct representing the given part of the lecture. At first informal analysis is performed, looking for possible tools and procedures for realization. After that requirements are formally specified and later the application design is based on them. Application is implemented according to the design with use of selected tools and procedures. In conclusion, the application is tested and test results are evaluated.
Critical reflection of projects and platform Ushahidi
Růžičková, Silvie ; Souček, Martin (advisor) ; Valůch, Jaroslav (referee)
This presented work deals with crowdsourcing tools for mapping and filtering of data that are created by the Ushahidi, Inc. and ways of their use. Ushahidi and SwiftRiver platforms and hosted version of Ushahidi called Crowdmap are counted among the tools for crisis mapping; however, more and more they are also used for other topics or issues. The aim of this work is to subject to a critical point of view not only the Ushahidi platform as a tool, but also a number of significant or interesting projects in which it was used. Presented is also the recommendation, how to use Ushahidi to create a successful project and the other way round what to avoid, when you work with Ushahidi. The basic building elements of Ushahidi are crowdsourcing, citizen journalism, geospatial information, and in particular the work of volunteers. This work describes the role of these building elements in Ushahidi, and subjects to critical reflection also the problematic sides, which Ushahidi is struggling with. Following is the analysis of selected sample of Ushahidi and Crowdmap deployments, which deals with the thematic, geographical and time stratification of the maps in the sample. Some significant uses of Ushahidi with humanitarian and non-humanitarian purpose of the deployment are examined in the end.

National Repository of Grey Literature : 38 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.